Diagnózy Treacher Collins syndrom nebo Goldenhar syndrom jsou vhodnými tématy pro závěrečné práce na vysokých školách. Studenti se těmto tématům mohou věnovat na lékařských, pedagogických i filosofických fakultách.
Nejčastěji se studenti věnují tématu sluchu (druhy nedoslýchavosti, kompenzace nedoslýchavosti) a řeči (rozštěpové vady, logopedická péče). Zajímavé téma v rámci syndromů je i socializace ve společnosti (školka, škola, práce, partnerský život, rodina) a jak k ní přistupovat.
- TREACHER COLLINS SYNDROM – Kovářová
Bc. Kateřina Kovářová, 2021, Fakulta chemicko-technologická, Katedra biologických a biochemických věd, Univerzita Pardubice
- TREACHER COLLINS SYNDROM – Černohorská
Bc. Gabriela Černohorská, 2021, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
- KVALITA ŽIVOT OSOB GOLDENHAR SYNDROMEM – Havelková
Bc. Aneta Havelková, 2020, Pedagogická fakulta, MUNI, Brno - ŽIVOT RODINY S DÍTĚTEM S TREACHER COLLINS SYNDROMEM – Skokanová
Mgr. Kristýna Skokanová, 2020, Pedagogická fakulta, MUNI, Brno - SPECIFIKA VÝVOJE DÍTĚTE S GOLDENHAROVÝM SYNDROMEM V PŘEDŠKOLNÍM VĚKU – Móriová
Bc. Michaela Móriová DiS., 2020, Pedagogická fakulta, MUNI, Brno
- SOCIALIZACE OSOBNOSTI S TREACHER COLLINS SYNDROMEM – Zámečníková
Mgr. Aneta Zámečníková, 2019, Filosofická fakulta, Univerzita Pardubice - DÍTĚ S GOLDENHAROVÝM SYNDROMEM V RANÉM A PŘEDŠKOLNÍM VĚKU – JÁNSKÁ
Bc. Veronika Jánská, 2019, Pedagogická fakulta, MUNI Brno - PODPORA RODIN DĚTÍ SE VZÁCNÝM ONEMOCNĚNÍM – Bíbová
Bc. Monika Bíbová, 2018, Pedagogická fakulta, UK, Praha - SLUCHOVÉ POSTIŽENÍ JAKO SYNDROMÁLNÍ VADA – Jílková
Bc. et Bc. Miluše Jílková, 2016, Pedagogická fakulta, UP, Olomouc - TREACHER COLLINS SYNDROM – Holubová
Mgr. Zuzana Holubová, 2013, Pedagogická fakulta, MUNI, Brno
- SYNDROMY SPOJENÉ S OROFACIÁLNÍMI ROZŠTĚPY – Kunhartová
Mgr. Monika Kunhartová, 2010, Pedagogická fakulta, UP, Olomouc